vrijdag 16 januari 2015

Tragisch.

Ik weet het wel: er is in de wereld van alles aan de hand dat vreselijk erg en triest is.
Maar op mijn eigen kleine schaal is het volgende verhaaltje ook erg treurig, zeker voor de dierenliefhebbers. Die adviseer ik dringend om niet verder te lezen.

Wat is het geval?
Begin deze week stond ik bij de kippen te kijken en ineens drong het tot mij door de ik de haan niet zag. Als ik met een bakje graan rammel komen uit alle hoeken en gaten de kippen aanrennen om hun graantje mee te pikken. De haan dus niet deze keer.

De kippen lopen meestal overdag vrij rond door de tuin en omstreken en in die omstreken loopt ook van alles rond wat wel kip lust. Dus mijn gedachte was dat die haan wel gepakt en opgepeuzeld zou zijn door een kippenrover.
En daar kan ik me dan wel bij neer leggen, zo gaat dat soms nu eenmaal. Ik heb nog wat rondgekeken of ik ergens nog wat veren kon vinden.

Gisteren liep ik een rondje buitenom de tuin en zag ineens in het bosje achter in de kippenweide de haan morsdood onder de struiken liggen. Dat is raar, hoe kan dat nou???
Nadere  beschouwing leerde mij (en nu komt het) dat de haan met zijn poten in een stuk touw verward was geraakt en niet meer los had kunnen komen.
Wat dus een vreselijke dood tot gevolg heeft gehad. Had ik eerder maar beter gezocht, misschien dat ik dan....

Het afsluitende gevolg was wel weer dat de eventuele rondzwervende  kippenliefhebbers alsnog van een hanenboutje konden genieten.