vrijdag 27 februari 2015

Nee hé......


.....ja toch!
Het is een hele tijd goed gegaan met de drollenvanger. Het doorspoelen van de wc's ging vele maanden lang naar behoren. Tot deze week.

De wc die ik het vaakst gebruik bleef bij het doorspoelen steeds voller staan met water. Op het laatst zo vol dat het bijna over de rand liep. En dat is niet goed!
Gelukkig hebben de andere beide wc's geen problemen want dat is wat lastig als je weer gasten hebt.

Het werd desalniettemin en niettegenstaande toch wel tijd om de nodige maatregelen te treffen.

Dus jas aan, das om, hoed op en aan de slag met de schep. Opgraven die hap, voor de zoveelste keer.

Om een heel lang verhaal kort te maken, het bleek weer de oude kwaal te zijn. Mijn geliefde gesnoeide treurwilg is weer wanhopig op zoek geweest naar water. Koel, helder en vooral voedzaam poepwater.
De afvoerbuis was totaal dichtgegroeid met wortels.

En tot overmaat van ramp blijkt de afvoerbuis die onbereikbaar onder de stoep door loopt, niet alleen vol wortels te zitten maar ,wat nog erger is, ook kapot te zijn.
Dus die kan ik wel vergeten.

Nu ligt er net naast nog een andere buis die ik ooit al eens buiten gebruik gesteld heb. Al mijn hoop is nu daar op gevestigd, het lijkt er op dat die nog niet verstopt zit en dat ik de wc afvoer er op aan kan sluiten met enig kunst en vliegwerk. Werkt dat ook niet dan heb ik een levensgroot probleem.

Dat zal morgen blijken! Het enige wat ik nu al weet is dat dit een erg vermoeiende bezigheid is.