woensdag 11 februari 2015

Twee vliegen........

 Twee vliegen in één klap. Dat is het toppunt van praktisch werken.

Ik heb een leuk (eigenlijk te) klein werkplaatsje, zoals de trouwe bloglezer kan weten. Klein, maar net groot genoeg om er allerlei leuke dingen in te doen.
Tijdens een stevige storm is er al eens een stukje van de dakbedekking afgewaaid, wat ik uiteraard direct provisorisch gerepareerd heb. Dit in afwachting van een gunstige tijd van definitieve reparatie met metalen golfplaten.

En poos geleden kwam een buurman vertellen dat hij een groot aantal dakplaten ging bestellen voor zijn eigen dak en omdat hij gezien had dat mijn werkplaatsdak in slechte staat was, vond hij het een goed idee om voor mij ook een aantal platen mee te nemen.

Je kunt zo iets bemoeizucht noemen maar je kunt ook zeggen dat hij constructief met de buurt mee denkt. Ik ga voor dat laatste, vooral ook omdat dit voor mij erg gemakkelijk is. Dat scheelt mij weer een heel gedoe van op en neer rijden om die platen op te halen.

Deze week kon ik dus aan de slag om die platen op het dak te schroeven. En om op die twee vliegen terug te komen: ik heb er meteen maar een afdak bij aan gemaakt waaronder een hoeveelheid brandhout kan liggen drogen.

En nu maar hopen dat er niet onverwacht leden van de franse "schoonheidscommissie" langs komen die moeilijk gaan doen.