donderdag 7 januari 2021

Smullen.

De één z'n nood is de ander z'n brood. Kroket in dit geval
Café Vals van Nicole en Lisa zit, net als alle andere restaurants, noodgedwongen dicht en dus hebben ze lang niet alle ingekochte kroketten aan de man/vrouw kunnen brengen.
En omdat je die lekkernijen niet eeuwig kunt bewaren, worden ze nu voor een billijk prijsje (bijna en zelfs helemaal gratis) van de hand gedaan. En zodoende kunnen wij nu smullen van die voedzame en lekkere hap. Heerlijk.
Hopelijk liggen er nog wel meer ergens onder in hun vrieskist.

En omdat de kou onverminderd aanhoudt en de sneeuw maar mondjesmaat, smelt werd het ook hoog tijd om weer eens een fruitkistje te slachten en om te toveren tot aanmaakhoutjes voor de kachel. 

En als die kachel dan eenmaal brandt, kan ik mij lekker warm bezighouden met het fabriceren van pijlen. Ik heb vlijmscherpe punten gevonden, dus men is gewaarschuwd. Zo langzamerhand heb ik dan ook meerdere pijlen op mijn boog. Wellicht kan ik binnenkort in eigen tuin op konijnenjacht gaan.