zaterdag 9 januari 2021

Vogeltjesvoedselbank

 

Sneeuw, sneeuw, overal sneeuw. Sneeuw op de daken en sneeuw in het bos. Sneeuw op de straten en sneeuw op het mos.
Nu alweer de tweede sneeuwdag in Esplas. En alweer schuifelde de sneeuwschuiver/zoutstrooier voorbij. Waar gaat dat heen met dat klimaat? Dat komt vast niet goed!
En het is koud zo rond het vriespunt. Zo koud dat ik niet lekker warm in mijn werkplaatsje kan vertoeven en jullie weten het: mijn motto is "een dag niet in mijn atelier is een dag niet geleefd".
Nu zit ik voor het raam een beetje naar buiten te staren om naar de vogeltjes te kijken. Naar de huismus, de roodborst, de winterkoning en naar de kool en/of pimpelmees. Dat gezelschap komt regelmatig snoepen van de vetbollen en de broodkruimeltjes op mijn voedselbank die buiten staat. Die arme beestjes hebben het vast ook moeilijk met al die sneeuw.