woensdag 10 maart 2010

Voorjaar.


Al is het dan nog lang geen voorjaar omdat de winter maar niet ophoudt met koud te zijn, ben ik toch maar voorbereidingen gaan treffen op dat langverwachte voorjaar.

Om de wereld te redden, de natuur te beschermen en de vogelstand op peil te houden heb ik me onledig gehouden met het fabriceren van enkele vogelbroedkasten.
Of dat hier nu echt en werkelijk hard nodig is weet ik niet, maar ik vond het wel leuk om te doen.

Ik heb ze opgehangen op veilige en rustige plekken aan enkele bomen. Wat mij betreft kunnen de torenvalk en de steenuil een goed onderdak vinden.
Zijn die hier dan, vroeg Diny heel slim. Ik heb geen idee maar ze mogen gerust komen, hun huis hangt klaar.

Nu wil ik nog een nestkast maken voor de bosuil. Die zit hier zeker wel want op stille avonden klinkt zijn geheimzinnige roep over de velden.