donderdag 25 november 2010

Bomen.


Die fruitbomen moeten natuurlijk ook de grond in. Maar ze moesten nog even wachten tot ik de afvoerleiding van het aanrecht had omgelegd. Ja, ja, die afvoer heeft wat te betekenen.

We waren er zat van dat het een kwartier duurde voordat het afwaswater weggestroomd was.

En dat klusje nam een groot deel van de morgen in beslag. Nu is dat al snel het geval want ik begin niet zo heel vroeg en ik moet om 11 uur ook nog koffiedrinken.

Het weer zat mee, vanmorgen. Diny kon zelfs nog voor het huis in het zonnetje luiken staan schuren.Maar na de middag ging het mis, het werd koud en guur en tot mijn verdriet ging het ook nog regenen.

Ik had echter beloofd de boompjes te gaan planten dus heb ik manmoedig doorgezet.
3 Boompjes netjes op een rij, tot afgrijzen van Diny die het liever wat speelser had gezien. Maar ja, wie plant er, zij of ik?

Ook heb ik meteen een stel jonge opslagboompjes van de Mimosa verplant. Een Mimosa is een prachtige boom die al vroeg in het voorjaar met gele bloesem getooid is.

En omdat ik toch bezig was heb ik ook enkele kleine kastanjeboompjes verpoot die ik in potten had staat.

Ondanks dat een erg vervelend spreekwoord aankondigt dat voordat het boompje groot is de planter er al lang niet meer is, hopen we toch nog wel te kunnen genieten van enig fruit en bloesem.