woensdag 6 juli 2011

Gemis.


Ze vragen ons hier wel eens of we Nederland niet missen. Het antwoord is kort: nee.

Maar wat we wel missen zijn sommige Nederlandse producten. Jawel, hagelslag voorop.

En op dit moment mis ik het meest het Nederlandse dunwandige verwarmingssysteem met knelkoppelingen. Daarmee kun je zo makkelijk en mooi een centrale verwarming aanleggen.
En dat hebben ze hier niet.

En dan kan ik het wel gaan aanleggen met koperen buis, maar dat heeft bijna de goudprijs bereikt.
Hoewel de keuze erg uitgebreid is qua diameters. Hebben ze in NL de diameters 12, 15, en 22 mm ter beschikking, hier is het 10, 12, ,14, 16, 18, 20 en 22. Eigenlijk te veel om praktisch te zijn.

Maar goed, ik zal toch moeten zien dat ik de nieuwe radiator in de badkamer aangesloten krijg.
En ik ga er van uit dat ook dat wel weer lukt.