zondag 3 juli 2011

Harp.


Hoe noem je iemand die harp speelt: harpeuze; harpetenster, harpster? Ik weet het niet.
Wat ik wel weet dat we vanavond samen naar de kerk zijn geweest in Sieuras.
Wat zeg je nu toch, jullie samen naar de kerk???????

Jawel, we hoorden dat daar een harpiste (ja dat is het goede woord) zou spelen en we willen ook wel eens een snufje cultuur opsnuiven. Ook wel eens leuk voor een keer.

Over kerk gesproken, gisteren was onze buurman even hier om me te vertellen dat donderdag de feesttent opgezet moet worden in Saint Girons, een stadje in de bergen op meer dan een uur rijden hier vandaan. Of ik kom helpen, aanvang 7 uur.
Waaaat, 7 uur ’s morgens? Dat is wel heel vroeg voor een AOW-er en zeker voor mij, nou ja vooruit dan maar.

Maar we vroegen hem ook of hij wist hoe het toch kwam dat we de Zwitserse buren bijna nooit meer op de dorpsgebeurtenissen zien. Was er soms iets voor gevallen wat wij gemist hebben?

Nee, er was verder niks voorgevallen, alleen waren ze niet meer zo erg tevreden met die gebeurtenissen. Ze zijn allemaal lid van een streng christelijke groep en vinden het eigenlijk maar een zondig gebeuren waar de Heer zeker op tegen is. Ook hadden ze hem als burgemeester al eens aangesproken over het zondige karakter van sommige feesten.

Vandaar.

Arme mensen!