donderdag 7 juli 2011

Tentdag.


Wat ik met Hemelvaartsdag niet gedaan heb, kon ik nu doen. Vanmorgen om 6 uur stond ik al naast mijn bed. Dat is me heel erg lang niet overkomen. Gelukkig maar.

Om 7 uur werd ik door Didier, een nabije buurman, samen met nog twee anderen opgepikt om richting bergen te gaan voor het opzetten van de verhuurde Esplasser feesttent.
Na dik een uur rijden vonden we met enige moeite het piepkleine dorpje Aubert, een paar kilometer ten zuidwesten van Saint Girons, alwaar het gebeuren moest.

Toen we vertrokken zag ik nog net de zon boven de heuvels opkomen, maar hoe verder we de bergen in trokken hoe bewolkter het werd. Het ging zelfs regenen. Daar zaten we dan in onze korte broeken.

Het plaatselijk comité de fête stond ons al ongeduldig op te wachten, zodat er gelukkig mensen genoeg waren voor het zware werk, want daar ben ik te licht voor gebouwd.

Na de voorspoedige opbouw kregen we naar goed franse gewoonte wat te eten en vooral te drinken.
Stokbrood, grote stukken droge worst en ham, een brie zo groot als een karrenwiel en natuurlijk een doos rosé en rode wijn
Dat gaat er wel in als je vroeg bent opgestaan en hard hebt gewerkt.

Op de terugweg moest er nog, omdat we er toch waren, de beroemde enige echte Pyrenese kaas worden gekocht bij een fromagerie.

Lekker, lekker!