dinsdag 21 september 2010

Rommel.



Vandaag is het voor het eerst eigenlijk wat frisser. Ik heb de hele dag in de lange broek gelopen en dat is even wennen. De zomer is blijkbaar voorbij en dat is jammer.

Al voorbereidend op de komende drukke tijden ben ik op inkoopjacht gegaan. Daar heb ik nu nog mooi de tijd voor.
Er moet een afvoerkanaal aangelegd worden voor de houtkachel die we ook nog weer nieuw moeten kopen.
Maar eerst die afvoer. Ik had in Auterive een bedrijf gevonden die de dubbelwandige geïsoleerde roestvrijstalen buizen kon leveren. 2 Meter buis met een paar hulpstukken, dat is alles.

Maar blijkbaar gaf ik een verkeerd antwoord op een vraag van die verkoopman over welke diameter ik moest hebben want ineens gaf hij mij te kennen dat hij mij die pijpen helemaal niet wilde leveren Die verantwoordelijkheid kon hij niet nemen. Als er iets mis zou gaan kreeg hij de schuld.
Ik zeg nog tegen die vent "wat een overtrokken flauwekul" maar niets kon zijn mening veranderen.
Dus had ik de pest in, want hoe kom ik nu aan die spullen.

Ik kom even later in Saverdun bij een doe-het-zelfzaak en zie dat daar, omdat het herfst wordt, een aantal houtkachels staan uitgestald. Ik vraag aan die man die er bij zit voor de verkoop of hij ook het bijbehorende afvoermateriaal leveren kan.

Maar natuurlijk kon hij dat, zeg het maar wat en hoeveel wil je hebben. "Wat wil je, moeten wij dat aanleggen of doe je dat zelf. Oh doe je dat zelf, groot gelijk want zo moeilijk is dat niet".

En zo heb ik daar dus die noodzakelijke materialen kunnen bestellen. Zo simpel kan het dus ook gaan, niet zeuren maar leveren. Eind goed al goed.

En om even te laten zien wat een enorme rotzooi die hond van ons kan maken heb ik bovenstaande foto geplaatst. Zelfs mijn kostbare beelden ontsnappen niet aan haar bijtende tanden.