vrijdag 3 september 2010

Zelfbouw.


Zoals jullie kunnen weten hebben we besloten dat ik voorafgaande aan de verhuizing een beetje aan huisvlijt zal gaan doen.

De venterluiken waren al klaar en nu ben ik druk bezig om de keukenkastjes voor onder het aanrecht zelf in elkaar te timmeren.

Ik bedoel natuurlijk dat ik ze aan het maken ben, in elkaar timmeren doe ik later met de bestaande lelijke en gammele kastjes die vervangen moeten worden.

Ik zag bij een aanrechtboer hier in Saverdun enkele voorbeelden van keukenkasten. Er was er eentje bij die in elkaar gespijkerd was van ruw hout. Toen bedacht ik me dat ik zoiets ook zelf wel zou kunnen maken, maar dan ook nog beter.

Zoals je op de foto kunt zien vorderen de werkzaamheden al aardig. En dit is de tweede al. Ik ben niet ontevreden tot nu toe.
Er gaat wel gruwelijk veel vrije tijd in zitten. Als ik al die uren zou moeten doorberekenen als auto-entrepreneur dan werd het alsnog erg duur.
Maar voor me zelf doe ik dat gratis.