vrijdag 10 september 2010

Slang.


Om even te kijken of de regenwaterton al volgestroomd was tilde ik het deksel op en zag met een half oog enig raar gewiemel in het water.

Toen ik nog weer wat beter keek zag ik dat in die regenton een slang rondzwom.
Een slangetje van een centimeter of 30 lang en pinkdik, bruin met lichte vlekken en een witte band om de hals.
Ik kan nog niet ontdekken welke naam dit beestje zou moeten hebben. Ik dacht aan een ringslang maar die zien er toch wat anders uit. Op internet zag ik een goed gelijkende foto maar daar stond ook geen benaming bij.
Lezers die deze slang herkennen verzoek ik te reageren.

En dan blijft er natuurlijk de prangende vraag: hoe komt zo’n beest in een regenwaterton terecht. Zou hij tegen de buitenkant zijn opgeklommen om dan door een gat in het deksel in het water te duiken?
Mocht hij in de droge periode op zoek zijn gegaan naar water dan had hij veel makkelijker een duik kunnen nemen in de vijver.
Daar heb ik hem nu uiteindelijk ook in gekieperd. Want ook een slang mag er zijn.
Van mij wel tenminste.