zondag 24 januari 2010

Barlo.


Veel lezers stuurden een mailtje met de vraag waarom ik een link had gemaakt voor « Barlo ».
Iedereen kan natuurlijk ook niet weten wat mijn band is met Barlo.
Want wat is Barlo eigenlijk?

Barlo is een heel speciale buurtschap die gelegen is in de gemeente Aalten. Speciaal, omdat ik daar ruim 63 jaar geleden ben geboren.
In het huis op de foto. In dat huis was een kruidenierswinkel gevestigd waarmee mijn ouders een redelijk goed belegde boterham verdienden, waardoor wij in materieel opzicht niets tekort gekomen zijn.
En daar heb ik de eerste 22 jaar van mijn leven doorgebracht. Totdat ik uiteindelijk voor de wijde wereld koos en mijn geboortestreek achter mij liet.

En de band die ons nu nog verbindt met die buurtschap is de band met broer Jan en schoonzus Ini, die daar (weer) wonen. Zodoende komen we er nog wel zo nu en dan.