zaterdag 16 januari 2010

Gezondheid.


Vandaag mocht ik een persoonlijke brief ontvangen van de République Française, ondertekend door de franse minister van gezondheid, vrouw Bachelot.

Of ik maar zo goed wilde zijn om me onverwijld naar een of andere medisch centrum te begeven, teneinde me te laten inenten tegen een zeer gevaarlijk griepvirus dat volgens haar in pandémievorm nog steeds rondwaard.
Zou ik het niet voor mezelf doen, dan moet ik toch aan mijn zwakkere medemens denken opdat ik die niet in gevaar zou brengen.

Toch aardig van dat mens dat ze ook aan mij gedacht heeft. Maar ik geloof dat ik die uitnodiging maar in de prullenbak gooi, net als de meerderheid van de Fransen dat gedaan heeft. Ook ik blijf liever gezond.

Ze hebben al zo veel problemen door de ondoordachte aankoop van die vele miljoenen vaccins en nu gaan ze nog steeds meer geld over de balk smijten door al die uitnodigingen te versturen waar geen hond op reageert.

Maar je moet maar zo denken: er zijn altijd wel mensen die er beter van geworden zijn.