donderdag 5 januari 2012

Toerist.


Toerist in eigen stad. Nou ja, eigenlijk weet ik niks van Toulouse en heb er nog niet veel meer van gezien dan het Capitool en de Fnac.

Gisteren zijn Marcel en ik naar die stad geweest omdat hij er iets belangrijks op muziek gebied wilde kopen en ik omdat Diny hoognodig weer eens een kadootje moest krijgen. Dat was al weer te lang geleden.

En zodoende zagen we weer het Capitool, waar tegenover we een versnapering gedronken hebben en de Fnac waar we een geluidsdingetje gekocht hebben.
En als klap op de vuurpijl, als slagroom op een taartje, zijn we een kerk binnen gegaan, l’eglise Saint Sernin nog wel.


Nu ben ik niet gek op kerken, ik vind die oude gebouwen vaak somber en deprimerend en vlucht er vaak snel uit. Maar het moet gezegd, dit gebouw was ruim en licht en er hing een goede sfeer.
Dat kwam natuurlijk ook vooral door de zon die door de grote ramen volop naar binnen scheen.