maandag 9 januari 2012

Twingo.


Ja echt waar, we hebben een twingo gekocht. Een gloednieuwe twingo van het allerlaatste model die net uit is.

En waarom een twingo? Ja, waarom niet. Wel mooi, niet al te duur en redelijk zuinig met de brandstof.
Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben, maar vorige week heb ik voor de aardigheid samen met mijn persoonlijke autoadviseur een paar garages af gelopen om eens naar iets nieuws te kijken en toen kwamen we hier op uit.
“Moet je doen, dit is wel wat voor jullie” zei hij. Hij, Marcel dus, leest in een week meer autobladen dan ik in 10 jaar en hij heeft veel meer kijk op en interesse voor die dingen.

Zodoende zijn we samen, Diny en ik nog weer eens gaan kijken in de Renaultgarage en we hebben meteen de knoop doorgehakt. Kopen dat ding! Moet je net Diny bij je hebben, die is daar soepeler in dan ik. In deze woelige tijdens vertrouwt ze de banken ook nauwelijks met ons geld, volgens haar filosofie kunnen we er beter iets moois voor kopen. Dan heb je dat tenminste.


Op de foto hiernaast zie je Diny tijdens de zware onderhandelingen over de prijs en voorwaarden. Ook de oude Peugeot moest natuurlijk nog wel wat opbrengen na de renovatie van een paar maanden geleden. Achteraf, (maar dat zeg ik al zo vaak) achteraf had ik dat toen natuurlijk niet moeten doen.
Maar een mens komt wel eens op andere ideeën. “Voortschrijdend inzicht” noemden we dat vroeger als er weer eens iets anders bedacht moest worden omdat we zaken helemaal verkeerd hadden ingeschat. “Voortschrijdend inzicht” komt beter over als “stom, we hebben ons vergist”.

Maar het is best een mooi autootje en als we ook met deze 15 jaar verder kunnen hoor je mij niet mopperen. Het duurt nog even voor hij geleverd kan worden, vandaar een foto van het testritexemplaar.
Zo wordt hij, maar dan in het rood.