zondag 16 november 2014

Levende natuur.

Wie wil er nu niet op het platteland wonen met al die levende natuur om zich heen? Is toch prachtig!
Je kunt zo geweldig genieten van al die miertjes en piertjes.
En van die muizen, konijnen en rupsen, je kunt het zo gek niet bedenken of je hebt er overlast van.

Maar dat geeft niet, zolang je tenminste een lankmoedig karakter hebt, zoals ik.

Ik heb een breed stuk plakband om de dennenboom getrokken en daar blijven de in processie trekkende rupsen voor steken, ze durven er niet over. En dat kost hun de kop, de spuitbus heeft er al vele honderden van het leven beroofd.

De komende dagen gaan de dennen tegen de vlakte, ik verheug me nu al op het kriebelende gevoel dat het zal opleveren. Maar het moet toch een keer, ze zitten vol met rupsennesten en de naalden zijn bijna allemaal afgevreten door die krengen. Ze komen er volgens mij nooit meer bovenop.

Het levert me natuurlijk wel weer een stapeltje brandhout op.