zondag 30 november 2014

Visvergunning.


Ik kwam vanmorgen heel laat buiten. Het was behoorlijk regenachtig en als ik dat merk terwijl ik nog in bed lig, kom ik er zeker niet vroeg uit. Zo werkt dat bij mij nu eenmaal.

Maar goed, toen ik dus buiten was zag ik plotseling een raar ventje aan de rand van de vijver zitten met een hengel in zijn hand. Een klein miezerig ventje dat heel arrogant niet wenste te antwoorden op mijn vraag wat hij daar te zoeken had en of hij wel een geldige visvergunning had.

Ik heb enkele foto's gemaakt om later te kunnen bewijzen dat ik hem daar wederrechtelijk aangetroffen heb op mijn privé terrein.
Toen ik echter van dichtbij wat beter keek zag ik dat het een heel kunstig, vast en zeker door een groot kunstenaar gemaakt, houten ventje was, die daar dus in de holst van de nacht door iemand gedropt moet zijn geweest.

Te vondeling gelegd, zogezegd.
Ik geloof dat ik hem maar ga adopteren en hem Dubois ga noemen.