zondag 23 november 2014

Onverwerkt verleden

Zo nu en dan steekt het de kop weer op en wordt er weer door deze of gene een beroep gedaan op mijn kennis en ervaring uit een heel ver verleden.
Zoals laatst toen iemand  graag een nieuwe boiler aangesloten wilde hebben, "tu peut le faire?". Ja hoor natuurlijk kan ik dat. Of liever gezegd, dat kon ik vroeger en met een beetje geluk kan ik dat nog steeds. En ja, ik kon het nog steeds.

Weer een ander vroeg mijn mening over het aanleggen van een waterleiding in een toekomstig restaurant. Dan geef ik die menig, zelfs al wordt die mening even later achteloos totaal in de wind geslagen. Wat maakt het uit!

Vandaag, uitgerekend op zondag, mocht ik er weer op uit om te adviseren over het aansluiten van een centrale verwarmingsketel die gestookt gaat worden met houtpellets. Dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk als er maar een goede gebruiksaanwijzing bij zit, de principes zijn het zelfde.

Maar zo zie je maar weer dat het verleden je altijd blijft achtervolgen. In een ogenblik van onbedachtzaamheid rol je ooit in een beroep waar je nooit echt meer van af komt. Steeds maar weer wordt je er aan herinnerd.