zaterdag 29 november 2014

Wie wind zaait....


Groot onheil was ons voorspeld door de weerkundigen, vliegend zuidwesterstorm of vent d'autan, wat windkracht 10 uit het oosten betekent (welke van de twee wisten ze blijkbaar nog niet zeker) en bakken met regen stonden ons te wachten de afgelopen dagen. Alerte orange, ook voor de AriƩge!

Wat we hier hebben en ook hebben gehad is een stevig windje die alle bladeren van de treurwilg in de dakgoot geblazen heeft en die ik dus uit voorzorg schoongemaakt heb waardoor die bladeren nu op de stoep liggen waar ze vanzelf ook weer worden weggeblazen.
En een beetje regen, ja dat ook wel.

Dit alles in tegenstelling tot de rest van het zuiden, Daar is het weer behoorlijk te keer gegaan met de storm (een tornado zelfs) en de overvloedige regenval. Er zijn zelfs enkele doden gevallen als gevolg van het noodweer.
Dus, zoals gelukkig zo vaak, hier op ons plekje is het weer behoorlijk meegevallen. De weergoden zijn weer bedankt.

Maar ik heb wel gezorgd dat ik enkele knutselbezigheden in mijn werkplaatsschuurtje heb, daar sta ik lekker uit de wind en droog.
Wat het gaat worden zal later geopenbaard worden.