maandag 3 januari 2011

Een nieuw begin.


Het is uit met de pret. De feestdagen zijn weer voorbij en we gaan over tot de orde van de dag. Wat dat ook wezen mag.

Diny had me al aangekondigd dat ik in het nieuwe jaar direct moest beginnen met de verbouw van het appartement. Ik mocht dat niet langer uitstellen omdat ze dat in het voorjaar klaar wil hebben. Dan kunnen we tenminste weer gasten ontvangen, mochten die willen komen.

Dat moet dan maar. En dus ben ik vandaag eerst op pad gegaan om de nodige materialen aan te schaffen. IJzeren profielen voor de gipsplaten, isolatiemateriaal, ophangspul voor het plafond, schroeven, plakband.

Onze voorgangers hebben ooit ook als eens een magere poging gedaan om het bijgebouw op te knappen, de gipsplaten voor de muren zitten er al in, geïsoleerd en al. Dat scheelt dan al weer.

Ik begin nu in de toekomstige slaapkamer met een gipsplafond waarop een dikke laag glaswol komt te liggen. Dan blijft dat in de zomer tenminste lekker koel.
Maar ik moet eerst nog een eenvoudig systeem bedenken hoe ik dat plafond moet ophangen aan de dikke ijzeren balkens.

Voorlopig kan ik de komende dagen wel verder.

Ik sta daar een beetje uit het zicht van de passerende medemens. En dat is maar goed ook want velen op het feest spraken vol bewondering uit dat ik toch wel erg hard werkte en grootse dingen heb verricht in die korte tijd.
Te veel bewondering is niet goed voor mij, dan ga ik maar naast mijn schoenen lopen en daar krijg je blaren van.