zondag 2 januari 2011

Huiswerk.


Op deze mistige en een beetje triest ogende zondagmorgen heb ik mooi de tijd om eindelijk eens het huiswerk te maken dat ik altijd al wilde doen na een dorpsfeestje.

Want op zo’n feest, steevast later op de avond als de drank al enigszins zijn invloed uitoefent op de feestgangers, worden er onder bezielende leiding van onze dorpszanger altijd luidkeels enkele tophits ten gehore gebracht. Het zijn altijd de zelfde liederen, echte meezingknallers.

En wij kennen de tekst daarvan nog steeds niet, want het is totaal onverstaanbaar voor ons.
Dat moet anders, de volgende keer willen wij dat luidkeels mee kunnen brullen.

Dus zit ik nu achter mijn pc en ben op zoek naar de tekst en muziek van deze chansons francaises. En natuurlijk heb ik ze gevonden, alles kun je vinden op het net. Hoe hebben we ooit zonder gekund.

Voor wie geïnteresseerd is, hier volgen hier la boiteuse en hier het liedje trancehumance.
Allebei de versjes zijn uiteraard qua tekst zeer hoogstaand en spiritueel. Maar niet heus.