dinsdag 15 februari 2011

De grote rupsendoder.

Veel trouwe lezers waarschuwden mij voor de grote gevaren die de processierupsen kunnen en zullen gaan opleveren.
Mens, hond, kippen, alles loopt gevaar als die beesten eenmaal beginnen te processeren.

Dat moeten we niet hebben.
Dus heb ik vanmiddag de ladder gepakt en ben de boom ingeklommen met zaag en schaar.

En omdat die nesten op de uiteinden van de takken zitten en omdat ik als redelijk zwaargewicht daar niet kan komen, heb ik sommige takken dicht bij de stam afgezaagd.
Ik heb er natuurlijk wel voor gewaakt dat ik niet net op die tak zat. Zo slim ben ik dan ook wel weer.
Het model van de boom heeft daar wel onder te lijden, maar hij mag blij wezen dat ik hem niet bij de wortel heb afgezaagd, zoals ik ook even van plan was.

De oogst was een 15-tal rupsennesten, dus ik mocht even later toch gauw zo’n 1500 rupsen verbranden. Un vrai massacre.