maandag 28 februari 2011

Russische roulette.


Een gevaarlijk spelletje die Russische roulette, zeker als het gespeeld wordt met een al dan niet geladen pistool.

Zo gek maken wij het nog net niet, maar ook wij spelen het op het scherpst van de snede.

Want waarom doen we dat spannende spelletje?
Nou, onze oude gastank die hier stond was toen we kwamen nog voor zo’n 40% gevuld en dus hebben we de hele winter tot nu toe gratis gestookt. De dochter van de eigenaresse (Zwitsers zijn ook zuinig) probeerde tijdens de overdracht van het huis nog wel om die hoeveelheid gas aan ons door te verkopen, maar toen wij niet reageerden heeft ze het er maar bij laten zitten. Ook wij zijn zuinig.

Maar nu is het bijna gebeurd, tijdens mijn laatste controle zat er nog bijna 5% in en lager kan ik niet meten. Dus het kan elk moment gebeurd zijn en nu zijn we erg benieuwd wie het zal overkomen dat tijdens het douchen de cv-ketel er mee op houdt. Het blijft spannend wie de koude douche krijgt.

Maar een derde mogelijkheid is natuurlijk dat het gas opraakt als de ketel brandt voor de verwarming. Daar hopen we dan maar op.

Want we blijven stoken tot er geen liter gas meer in zit en dan kan ik overschakelen op de nieuwe tank.

Een paar weken geleden stopt de tankauto van de firma Butagas hier om de nieuwe gastank bij te vullen. Ik kon de chauffeur met een brede glimlach vertellen dat we daar nog niets uit verstookt hadden. Het kon hem niets schelen, merkte ik wel.