dinsdag 8 februari 2011

Strontklus.


Zoals al ooit eerder geschreven, ik mocht ergens net zo veel koeienstront weghalen als ik nodig had voor onze nog aan te leggen groentetuin.
En omdat het vandaag weer zo’n prachtig mooie dag was vond ik het tijd worden om dat ook te doen. Die mesthoop ligt een paar honderd meter van ons huis af, ver genoeg om geen last te hebben van eventuele stank en dichtbij genoeg om het met de trekker op te halen.
Prachtig mooie oude gecomposteerde stront, heerlijk.

Met dit mooie weer zou je haast in de val trappen om al met de tuin bezig te gaan, maar we doen dat nog maar niet.
Dit weer is exceptioneel en zeker niet normaal, ook volgens de meer dan 80 jaar oude maar nog erg krasse kasteel bewoner. En zo’n man kan het weten zou ik toch zeggen.
Er komen nog andere tijden want het is nog lang geen voorjaar, voorspelde hij.

En het raadsel van gisteren over het merk slang is gelukkig ook opgelost.
Ik kreeg van een onmiskenbaar deskundige Peet een mailtje met de volgende inhoud:

waarde dick,

zo aan de foto te zien (vooral de rechterkant) lijkt het mij een typisch
exemplaar van de valentijnsslang. normaal gesproken komt die alleen rond 14
februari voor.

wees gegroet,

peet