woensdag 16 februari 2011

Omdat het (niet meer) kan.


Omdat het weer eens prachtig weer is wil ik niet de hele dag binnen bezig zijn met het appartement. Hoewel dat natuurlijk ook door moet gaan, want je weet maar nooit wie er in het voorjaar allemaal willen komen kijken.

Nu valt dat met die hele dag wel een beetje mee natuurlijk.
Als ik eens 5 uurtjes per dag nuttig bezig ben is het al heel wat. Van 10 tot 12 en van half 2 tot half 5 zijn zo’n beetje mijn effectieve werktijden. Ik ben niet voor niets bijna gepensioneerd. En daarbij, wat is nuttig?

Tussen 2 haakjes: je wordt er door de bank wel erg fijntjes op gewezen dat het bijna gebeurd is met je economisch nut.
Ik kreeg een brief van mijn nietgeliefde ING-bank dat onze kredietwaardigheid binnenkort naar beneden gaat. We hadden altijd nog een bepaald limiet dat we zonder extra formaliteiten konden opnemen bij die bank. Maar na mijn 65e wordt de hoogte van dat krediet fors naar beneden bijgesteld.
Maar goed, ik hoop dat we in de toekomst dat krediet net zo vaak nodig hebben als de laatste 15 jaar, namelijk niet.

En daarbij, we zijn al een poos geleden overgestapt naar een iets meer sociale bank, namelijk de ASN bank.

Maar dit terzijde. Vanmiddag zijn we met z’n beiden druk bezig geweest met het zaaiklaar maken van twee DMM tuintjes. Ik had al compost, turf en fermiculite bij elkaar gesleept en dat was nu een kwestie van goed mengen. En dan heb je volgens deskundigen een goede tuingrond.

Zodra de juiste tijd gekomen is kan Diny haar gang gaan met het zaaien en poten.