woensdag 13 oktober 2010

Druk, druk.


Wat kan een mens zich druk maken.

Vanmorgen moest (natuurlijk) ik, voor mijn doen, vroeg het bed uit. Om 8 uur zou de vrachtwagen met de nieuwe gastank voor de deur staan. En dan moet je er zijn, nietwaar.
En, wonderlijk genoeg, kwart over acht was hij er ook werkelijk. Ondanks dat half Frankrijk plat ligt wegens een algemene staking was deze man toch op tijd om zijn werk te doen.

En dat ingraven van die tank was in een paar uurtjes bekeken.

En dan maar weer aan het tegelen. Gisteren ook al, maar ik was gestopt om eerst zeker te weten of die nieuwe tegels wel goed hechten op de oude plavuizen. Vanmorgen bleek dat ze allemaal goed vast zaten en dus kon ik verder gaan met de rest.

En dan de nieuwe deur van de slaapkamer naar de badkamer. Ik had een grote haakse sluiper geleend om dat gat er uit te slijpen. Ik kon ook een sloophamer krijgen maar dat vond ik niet nodig, want zo dik is dat muurtje niet.
Maar ik had weer eens niet goed gekeken, in plaats van de verwachte 10 cm was de muur 25 cm dik en daar komt die slijper niet door.
Dus dat werd hakken met moker en beitel. Maar niet langer dan een kwartier, toen was ik er achter dat zo iets niet opschiet.

Dus heb ik maar een grote elektrische hamer gehuurd in Saverdun, voor 33 euro krijg je dan een loodzwaar ding mee waarmee dat gat in een uurtje uitgehakt zal zijn.
Ook hier wordt je moe van, maar het gaat een stuk sneller. Dus per saldo ben ik beter af.