woensdag 6 oktober 2010

Klote werk.


Dat is het enige juiste woord voor het verwijderen van behang van muren en plafond.
Het gaat moeizaam en je krijgt er een stijve nek van.

Maar het moet want de hele keuken gaat op z’n kop. Nieuw aanrecht, nieuwe wandtegels, meer stopcontacten met het bijbehorende hak-en freeswerk, waterleiding veranderen, nieuwe plavuizen en dan natuurlijk ook een nieuw verfje op plafond en muur.

Zo komen wij de dag wel door.

En dan was er tussen door ook nog een controleur die de gasinstallatie wilde keuren. Oud collega’s die meelezen weten wel wat dat betekent, er is altijd wel wat: de afvoer die niet deugd, luchttoevoeropeningen die er niet zijn, gasleidingen die verkeerd gesoldeerd zijn.
En dan de klant die zegt dat het altijd zo gezeten heeft en dat er nog nooit ongelukken zijn gebeurd. Het is in alle landen en in alle talen hetzelfde liedje.

Gisteren was ik daar ook bezig en toen kwam een nabije buurman het erf oprijden. Een Zwitser of Duitser, dat weet ik eigenlijk niet zeker maar dat doet er ook niet toe.
Hij kwam op me af en heette me van harte welkom in de buurt en mocht ik tegen een klus aanlopen die te zwaar zou zijn voor mij alleen dan hoefde ik maar te bellen en hij zou er zijn om mij te helpen.
Kijk, aan zulke buren daar heb je wat aan.