zaterdag 2 oktober 2010

Gas.


Voor het huis staat een erg mooie witte propaangastank met groene strepen. Niets mis mee. Alleen de plek waar die staat vinden we afgrijselijk, het is een echte blikvanger in negatieve zin.
Maar ja, hij staat er nu eenmaal.

Ik heb de gasleverancier Vitogas per mail benaderd om te vragen hoe het met die gaslevering gaat, hoe dat werkt met bestellen en afleveren.
Vroeger in de goeie oude tijd toen ik zelf nog gasboer was ging alles veel simpeler. Een leiding van de straat tot in het huis en stoken maar. Maar voor dat soort luxe wonen we hier te afgelegen.

Maar al surfende kwam ik op een site terecht van Butagas. En ik ontdekte op die site een grafiek met gasprijzen van verschillende gasleveranciers. Daaruit blijkt dat Butagas toch aanmerkelijk goedkoper is met z’n gas en dus heb ik die ook maar eens gemaild.
Binnen de kortste keren was een vertegenwoordiger hier om ons de voordelen van zijn firma breed uit te meten.

Volgens hem zijn ze bijna de helft goedkoper als Vitogas en daar boven leveren ze ook een nieuwe gastank die ingegraven zal worden in de grond. Helemaal gratis.
Waar het filantropische van die firma zit heb ik niet kunnen ontdekken, maar als we besluiten om een nieuwe hoogrendement gasketel te kopen krijgen we van hullie ook nog 400 euro korting op het gas. En zelfs de verplichte keuringskosten van de installatie betaald hij door een korting op de gasprijs

Kortom, louter voordelen.


En die Vitogas zou ook een offerte sturen maar die hebben we nog niet gezien.