zaterdag 16 oktober 2010

Voortgang.


Vanmorgen was het al weer vroeg dag. Om half 9 zou een installateur langs komen om een offerte te maken voor het vervangen van de oude cv-ketel door een energie zuinige hoog rendement ketel.
En werkelijk, precies op tijd draaide hij het erf op.

We zijn benieuwd met welke prijs hij op de proppen komt. We hebben al twee offertes in huis van andere installateurs. We zullen wel zien.

In het grijze verleden kon ik zulke dingen altijd tegen inkoopsprijs kopen, maar ik geloof niet dat ik dat hier voor elkaar krijg. En ook het voor aansluiten van die apparaten heb ik hier geen bevoegdheid. Alles moet via een erkend installateur, anders krijg ik geen subsidie van de gasboer.

Ik ben vandaag weer met de keuken bezig geweest en ik moet zeggen, het schiet nu wel op. Dat moet ook want de andere noodzakelijke klussen wachten ook met smart op uitvoering.

We hebben nu bijna een derde van het brandhout overgebracht. Diny maakte zich vandaag kwaad en reed een keer of 5 heen en weer en dan schiet het natuurlijk wel op.