zondag 17 oktober 2010

Zondagsrust.


Ooit hebben we besloten om toch zeker één dag in de week niets te doen omdat de boog niet altijd gespannen mag zijn. Dat was nog in de tijd van het opknappen van Chicane, toen was dat geen overbodige maatregel want voor je het weet ben je alle dagen volop bezig en dat kan de bedoeling van het leven niet zijn. En die ene dag is dan de zondag, de van oudsher vaste rustdag.
En daarbij, mijn grootmoeder zei het al: “op zondagswerk rust geen zegen”. Dus waarom zou je onnodige risico’s lopen.

We hebben ons hier altijd trouw aan gehouden, ook al waren er later vaak veel meer dagen in de week dat we weinig uitvraten.

Maar nu moeten we weer volop aan de bak, willen we midden volgende week zover klaar zijn dat we verhuizen kunnen. En dus heb ik de ijzeren regel overtreden en ben toch maar aan de slag gegaan. Voor de afwisseling nu maar eens buiten, ook al was het vanmorgen regenachtig. De kippen moeten ook mee en daarom heb ik me bezig gehouden met het construeren van onderdak voor dat pluimvee.
Het is bijna klaar en ik hoop maar dat het geen nadelige gevolgen heeft voor de eierproductie.

En Diny heeft voor de afwisseling de bloemetjes maar eens buiten gezet. Ze had een aantal bloeiende viooltjes gekocht en die heeft ze overgepoot in de bloembakken. Dat brengt een beetje kleur.