maandag 6 december 2010

Abri de jardin.


Zo heet zo’n ding in het Frans. Nederlanders zouden zeggen « tuinhuis », maar voor mij is het de werkplaats.

Ik ben alvast begonnen met het opbouwen, ondanks dat de officiële papieren van de vergunningverlenende instanties nog niet binnen zijn.
Maar ze hebben gezegd dat als er binnen 4 weken na de aanvraag niet gereageerd is ik zou kunnen beginnen. En die 4 weken zijn wel min of meer voorbij, geloof ik.

Hoe dan ook, het is tijd om op te bouwen.
En dat bouwpakket is prima compleet en de vele stukken passen perfect in elkaar. Dat opbouwen is een fluitje van een cent.

Ik zou het in een halve dag zover klaar hebben gekregen dat het waterdicht was, tenminste als ik vroeger op de lagere school beter opgelet had wat de juffrouw mij aan hoofdrekenen probeerde bij te brengen. Daarin heeft zij volkomen gefaald.
Want een rol dakbedekking van 13 meter lang is precies genoeg om het dak waterdicht te maken en is niet een meter te lang zoals ik in mijn onnozelheid dacht uit te rekenen. Hierdoor heb ik te royaal gesneden en zodoende kom ik nu een meter te kort. Merde!!!

Intussen bereikt Diny wondermooie resultaten met haar ververij. Het huis fleurt er helemaal van op.