woensdag 1 december 2010

Zwaar.


Het is en blijft zwaar werk dat beton storten. Maar het moet wel even gebeuren wil ik ooit mijn werkplaats opgebouwd hebben. Het tuinhuis ligt al geruime tijd in honderd stukken te wachten op de montage. De vergunning is nog niet binnen maar we gaan er maar van uit dat dit goed komt.

Gisteren bracht een vrachtwagen een paar m3 betonmelange, zakken cement en een wapeningsmat. Hij kon met zijn lange laadarm gelukkig alles precies op de plek zetten waar ik het wilde hebben, dat scheelt weer een hoop gesjouw en één keer overscheppen.

Dus vandaag kon ik vooruit. Nu is dat natuurlijk zo gepiept zo’n vloertje van ongeveer 3 bij 3, het is een kwestie van even doorzetten en vooral doorscheppen. Zweetdruppels hoefden er vandaag niet te vallen want het was venijnig koud.

Zo koud dat ik twijfelde of we het wel vorstvrij houden vannacht. Voor alle zekerheid heb ik het vers gestorte beton toch maar afgedekt. Je zal morgen buiten komen en een grote bonk ijs vinden!