zaterdag 11 december 2010

Van alles wat.


Vanwege het alweer prachtig mooie weer ben ik maar weer buiten aan de slag gegaan.

De geitenweide is nu uitgebreid tot voor het huis. Daar staat nog lang gras, niet al te mals meer maar die geiten vreten dat wel.
En ik hoef daar dan niet te maaien en dat is weer goed voor het klimaat, want dan hoef ik de trekker niet te starten die weer de nodige uitstoot veroorzaakt. Want in de winter op CO2 neutrale gebruikte frituurolie rijden lukt niet. Ja dat rijden zou wel gaan maar het starten met koud weer is niet mogelijk zonder voor te verwarmen.

Terwijl ik daarmee bezig was stopte met veel geraas een trekker bij ons afrit en één van de kasteeljongens (zoals ik ze altijd noem) liep samen met zijn meer dan 80 jaar oude vader het pad af. Die oude baas werkt nog altijd volop mee op de boerderij en rijdt ook nog op de trekker als dat nodig is. Een krasse knar!

Zouden ze om een praatje verlegen zijn? De Franse buren komen niet zo makkelijk aanwippen, daar is altijd een reden voor nodig. In dit geval was de reden dat ze gezien hadden dit we een stuk tuin gefreesd hadden voor de groentetuin. Mocht ik daarvoor nog goede koeienmest nodig hebben dan kon ik dat opscheppen van de grote mestvaalt aan de kant van de weg. Er ligt meer dan genoeg.
Daarvoor heb ik ze dus hartelijk bedankt want enige bemesting kan de grond vast wel gebruiken.

En Diny die de hele dag op pad was naar winkel, kapper en koor is ook even bij de burgervader langs geweest om ons aan te melden voor een gezamenlijke maaltijd op oudejaarsavond. Helaas hebben wij hier mee te lang getreuzeld, de inschrijving was gesloten. Mochten er nog afzeggingen komen zijn wij als eerste aan de beurt. We wachten af.

Tevens had ze de euvele moed om mij aan te melden als medewerker bij het opbouwen en afbreken van de feesttent bij festiviteiten. Ze vindt blijkbaar dat ik wat moet doen voor de gemeenschap.

Dat werd wel in dank aanvaard, want de oude vaste garde die dat altijd doet wordt inmiddels wel erg oud, 70-ers en 80-ers zijn het. Ik denk dan bij me eigen, waarom nemen ze dan zelf niet het initiatief en gaan actief de buurt in om medewerkers te vragen. Ik loop hier toch ook al een poosje rond.
Maar ook hiermee zijn ze niet zo vlot.