zondag 5 december 2010

Markt


Nadat ik gisteren een heel laag muurtje van één steen hoog had gemetseld dat als basis moet dienen voor mijn nieuwe werkplaats, en Diny zich weer op de franse les had gestort (welke ik wijselijk aan mij voorbij laat gaan) en we ook nog via de televisie konden meemaken dat miss Normandie dankzij Endemol de nieuwe miss France 2011 geworden is, hebben we vandaag maar eens de toerist uitgehangen.

In Montbrun, een erg oud dorpje op zo’n 30 km van hier, was een soort najaarsmarkt. Een markt in het teken van vele bio-producten.

Het was opvallend zoveel opmerkelijke types daar rondliepen. Je krijgt het idee dat bio hier synoniem is voor eigenaardig, vele oudere figuren waanden zich nog in de jaren 60, met hun soms wonderlijke uiterlijk. Maar wie ben ik om daar commentaar op te hebben.

Het was goed weer, het was leuk en je bent er eens uit.
Voorzien van een biologisch gekweekt perzikenboompje togen we weer op huis aan.