donderdag 9 december 2010

Sneeuwvrij.


Een groot deel van Frankrijk zucht en steunt onder een dikke laag sneeuw. Wij gelukkig niet en dat kan ik wel waarderen. Ik zie graag sneeuw, maar dan vooral op grote afstand hoog in de bergen.
Alhoewel, gisteren was het ongeveer 15 graden en het was al haast te warm in de zon en vandaag zitten we weer in een koude dip. Amper 5 graden wijst de thermometer aan. Dat scheelt een jas en een hoed.

Maar desalniettemin heb ik de elementen getrotseerd en heb mijn nieuwe werkplaats ingericht.
De werkbank, de nodige opbergkastjes en het gereedschap hebben allemaal hun plaats gevonden. Er is zelfs ook al elektriciteit, dus er kan geboord en gezaagd worden zonder dat ik er moe van wordt. Ik ben er erg gelukkig mee, alles eindelijk weer op een vaste plek.

En Diny heeft ondanks de kou toch nog weer een vensterluik geverfd en nieuwe kleren gekocht bij Barbe-Bleue, een entreprise die hier op het platteland al meer dan 50 jaar regelmatig met een vrachtautootje aan huis komt om kleding te verkopen.
Niet goedkoop maar vooral wel erg makkelijk.