vrijdag 31 december 2010

Voorbij.


Het is zo ongeveer afgelopen met 2010 en het nieuwe jaar zal hopelijk spoedig aanbreken.

En op deze laatste dag van het jaar organiseerde Diny nog even een grote lucht partij.
Dekens, spreien, onderleggers, alles wat we hebben moest gelucht en geklopt worden.
Het ging allemaal met zoveel geweld dat ik mijn mooie drooglijn nog extra moest versterken.

Het weer was er naar, maar vooral ook omdat er door nijvere huisvlijt mijnerzijds weer extra kastruimte te beschikking is gekomen.
Eindelijk kan dat spul fatsoenlijk opgeborgen worden.

Ik heb me eerst bezig gehouden met het verven van de nieuwe achterdeur. Het is nu bijna klaar, op het glas na. Onze buurman burgemeester vond het mooi worden en dat is ook wat waard.

En daarna heb ik van Peet zo’n vierduizend boeken gekregen. Je zou zo denken dat je daarvoor een behoorlijke aanhangwagen nodig zou hebben om ze thuis te krijgen. Maar dat gaat tegenwoordig een beetje anders. Eén miezerig klein usb sleuteltje is genoeg.
Ik zal nog wel behoorlijk wat tijd moeten vrijmaken om die allemaal te kunnen lezen.
Als dat maar niet ten koste gaat van de verbouwing.

En verder wensen wij allemaal een fijne oudejaarsavond en veel geluk en voorspoed in 2011.
Ik probeer ook dan er weer te zijn met (on)regelmatig een nieuw verhaaltje over ons wel en wee in Zuid-Frankrijk.

Het eerstvolgende verhaaltje zal vermoedelijk wel gaan over ons reveillon feestje dat we straks samen met een 100-tal mede Esplassers en anderen gaan vieren in onze salles de fêtes.
Lekker etend en drinkend het nieuwe jaar in glijden.

Hopelijk is dat een goed uiteinde en ook een goed begin.