woensdag 29 december 2010

Post kerst syndroom.


Na deze spectaculaire kerstdagen gaan we natuurlijk gewoon weer aan de slag. Er moet nog veel gebeuren.
Waar zullen we vandaag eens mee beginnen? Dat is een regelmatig voorkomende vraag als er weer een klus geklaard is.

Nou, maandag was het duidelijk. In bed blijven liggen was de beste oplossing. Koud, rillerig en overal pijn. Ik was er niet fijn aan toe, het leek wel griep. Het kan ook met een overmaat aan kerstfeest te maken hebben.

Maar dinsdag was het weer over, ik sprong weer kiplekker het bed uit. Hoera!!
Dus weer aan de slag.

Ik had in een grijs verleden al eens een kozijn met deur gemaakt om de garagedeur in wat wij nu de berging noemen, te vervangen.
Dat leek me nu een mooi klusje om mee te beginnen.

Het kozijn bleek bijna te passen maar helaas niet helemaal, zodat ik er ook nog iets aan moest veranderen. Maar dat mag de pret niet drukken, al had ik wel even zwaar de pest in. Als ik iets maak moet dat in één keer passen anders vind ik mezelf een klungel. En dat is niet fijn als je een hoge dunk van je zelf hebt.

Als je deze dagen iets wil kopen, zoals dubbel glas voor het raam, heb je wel een probleem. Die zaak is tot na nieuwjaar gesloten. Gelukkig kan ik de garagedeur laten zitten tot alles klaar is. We kunnen geboefte buiten houden.