woensdag 8 december 2010

Bollen.


Deze prachtig mooie en lekker warme dag was bij uitstek geschikt om enige tulpen, rechtstreeks aangevoerd uit Amsterdam, te poten.
Nu is het hopelijk nog niet te laat.

Ikzelf heb me weer bezig gehouden met mijn werkplaats. Het overeind zetten van huisje was een fluitje van een cent, het meeste werk zat nog in het beitsen van het geheel. En als ik het goed wil doen moet dat nog zeker één keer.

En nu ben ik het aan het inrichten, de werkbank, de kastjes, het gereedschap alles moet weer een plekje vinden. Maar dan heb ik het ook weer super-de-luxe voor malkander.
En dat is nodig ook, want nu verlies ik veel tijd aan het zoeken van gereedschap dat ik weer eens maar zo ergens heb neer gelegd. Nu is er weer structuur en heeft alles een vaste plek die ik blindelings kan vinden.

Blijkbaar doen ze hier niet aan meibomen.
Als ik dit in de Achterhoek had neergezet, hadden de noabers vast en zeker de gelegenheid gepakt om een meiboom op te tuigen. Maar misschien moet je daarvoor eerst officieel buurt maken en dat hebben we niet gedaan.