donderdag 2 december 2010

Cours de dessin.


Ik zwierf wat rond op internet en kwam terecht op de website van de commune saint Martin d‘Oyde, een naburig dorp. Ik was op zoek naar verslagen van de gemeenteraad omdat ik gehoord had dat ze het onzalige plan hadden om enkele wandelpaden af te sluiten voor het publiek. Incroyable!

Daar kon ik dus niets over vinden, misschien speelt zich dat in het diepste geheim af.

Maar wat ik wel vond, was dat daar ook tekenles en franse les gegeven werd. En daar heb ik Diny toen op gewezen want ze heeft voor beide belangstelling.
Ze trok meteen de stoute schoenen aan en heeft zich voor beide opgegeven. De groepsles tekenen en privé-les Frans. Ze zet door, ooit zal ze vloeiend deze prachtige taal spreken.
Het grote voordeel is dat het zo lekker dichtbij is.

En de eerste tekenles heeft inmiddels plaats gevonden. Dat was volgens haar erg leuk en veelbelovend.
Letterlijk veelbelovend, want de tekenleraar beloofde dat ze aan het einde van de cursus in staat zou zijn een goed gelijkend zelfportret te maken.

Een allereerste poging daartoe is hierboven bijgevoegd. Dit wordt bewaard om later de vordering te kunnen beoordelen.